تجربه رانندگی با اتوبوس ولوو B9

سفرهای بین شهری، سفرهای گروهی با خانواده یا دوستان و ترانسفر فرودگاهی از جمله دلایلی است که اجاره اتوبوس ولوو B9 را امری ضروری و هدفمند می کند. نکاتی مانند راحتی، ایمنی و ظرفیت این اتوبوس باعث می شود افراد از این اتوبوس برای مقاصد مختلف خود استفاده کنند.

مشخصات فنی

اتوبوس ها نیز مانند خودروها انواع مختلفی دارند که هر فردی ممکن است در سفرهای بین شهری خود با آنها مواجه شود. اکثر مسافران با نوع اتوبوس آشنا نیستند اما باید بدانند با توجه به مبلغی که برای بلیط خود می پردازند از چه امکاناتی استفاده می کنند. افرادی که از مشخصات فنی اتوبوس مطلع هستند می توانند انتخاب بهتری داشته باشند تا در مسیر خود با مشکل کمتری مواجه شوند.

*نکته:  چنانچه قصد خرید آینه برای اتوبوس خود را دارید حتما بدنبال تولید کننده آینه اتوبوس در ایران بروید.*

  • ایمنی با Volvo B9

اتوبوس ولوو B9 یکی از محصولات شرکت رانیران است که از موتوری قدرتمند با قدرت 380 اسب بخار بهره می برد. قدرت بالای این موتور نشان از تکنولوژی فوق العاده به کار رفته در ساخت این اتوبوس دارد. این اتوبوس با وجود ابعاد کوچکش با قدرت کار خود را انجام می دهد و در مسیرهای طولانی کاملا قابل اعتماد خواهد بود. ظاهر ولوو زیباست و طول کابین آن به 12.5 متر می رسد. دو نوع مختلف ولوو با نام های 9700 و 9900 در بازار خودرو وجود دارد که نام آنها نیز از مدل های آنها الهام گرفته شده است.

  • موتور ولوو B9

موتور ولوو B9 کوچکتر از b12b tx و b7r است و طبیعتاً قدرت و گشتاور کمتری تولید می کند، اما به دلیل هندلینگ خوب، پایداری بالا، سواری راحت و گیربکس پیشرفته همیشه گزینه خوبی برای رانندگان اتوبوس بوده است. حجم مفید موتور ولوو به 9400 سی سی رسیده و از شش سیلندر و چهار زمانه ساخته شده است. موتور ولوو مجهز به اینترکولر و توربو شارژ است و قدرت 380 اسب بخاری آن در شصت ثانیه به 1900 دور می رسد. این در حالی است که حداکثر گشتاور موتور در دور موتور 1200 تا 1400 به 1740 نیوتن متر خواهد رسید.

این مدل از اتوبوس های ولوو با وجود امکانات رفاهی مناسب و سیستم ایمنی بالا توانسته فروش خوبی را برای شرکت رانیران به دست آورد. این اتوبوس نسبت به نمونه های مشابه از قیمت مناسبی برخوردار است و در زمره بهترین اتوبوس های بین شهری به حساب می آید.

تاریخ

تجربه شرکت رانیران در ساخت نمونه های اولیه ولوو B9 ثابت کرد که فناوری این کارخانه می تواند محصولاتی قابل اعتماد برای تردد در جاده ها بسازد. فعالیت رسمی این برند از سال 1370 آغاز شد و تاریخچه سی ساله آن در نهایت به تولید اتوبوس ولوو B9 انجامید. اولین نسخه های ولوو B7 و b12b tx بودند که مقدمه ای برای ایجاد یک مدل جدیدتر به حساب می آمدند. خط تولید ولوو B9 از سال 87 تا 92 فعال بود و رانیران توانست در مدت 5 سال این خودروی جدید را وارد بازار داخلی کند.

پس از اتمام دوره 5 ساله تولید ولوو B9، شرکت رانیران با تحریم های خارجی مسدود شد و تولید آن کاهش یافت. پس از رفع تحریم قطعات خودرو، شرکت رانیران بار دیگر تصمیم گرفت خط تولید خود را فعال کند. وی در همین راستا خبری در مورد ولوو جدید به نام B11 منتشر کرد. اما تحریم ها دوباره شدید شد و آینده تولید و ساخت این خودرو را در لایه ای از ابهام فرو برد.

  • پیشرو در فروش

تولید ولوو B9 یک دهه جلوتر از اسکانیا بود و به همین دلیل سهم بیشتری از فروش را به خود اختصاص داد. همانطور که گفتیم رانیران تولید ولوو B9 را در سال 1387 آغاز کرد و موتور آن را مطابق با استانداردهای آلایندگی آن زمان ساخت. استاندارد آلایندگی موتور ولوو یورو 3 می باشد که در زمان ساخت مدل VIP ولوو ظرفیت 25 نفر برای آن در نظر گرفته شد و مدل های معمولی و قدیمی به ترتیب 44 و 47 نفر ظرفیت داشتند. رانیران امروزه خدمات پس از فروش و پشتیبانی محصولات خود را افزایش داده است اما همچنان به فروش ولوو B9 توجه دارد.

مرور

ظاهر خودرو تاثیر بسزایی در معرفی محصول دارد. به همین دلیل همیشه بررسی می شود. ظاهر اتوبوس ولوو با رنگ های دو رنگ و طرح های گرافیکی برای بیان خلاقیت سازنده تزئین شده است. عدم خلاقیت در استفاده از رنگ و رنگ های خلاقانه باعث شد تا این نسخه از اتوبوس ها طرفداران کمتری داشته باشد. ولوو B9 پس از ساخت مدل های جدیدتر و رفع ایرادات ظاهری نیز در کنار سایر رقبا ایستاد و امتیازات مثبتی کسب کرد.

تغییر شیشه های عقب، تغییرات در قسمت عقب اتوبوس، جایگزینی درب جلو با مدل پیشرفته تر و افزودن قسمتی جدید به سقف برای افزایش ارتفاع جلو اتوبوس از جمله تغییرات اعمال شده در مدل های جدید بود. پس از توقف خط تولید tx در رانیران، رانیران گامی به عقب برداشت و با استفاده از پلت فرم قدیمی و موتوری قوی، زمینه را برای عرضه ولوو B9 به بازار خودرو فراهم کرد.

نسخه جدید ولوو B9

مدل جدید ولوو B9 از گیربکس پیشرفته ای به نام l_Shift بهره می برد که توانسته آمار فروش رانیران را افزایش دهد. وجود توربو شارژ در موتور خودرو باعث ایجاد صدای بلندی در پشت اتوبوس می شود که ممکن است برای مسافران صندلی های آخر رهایی بخش باشد.

نرخ شتاب ولوو را نمی توان با اسکانیا مقایسه کرد و طبیعتا اسکانیا در این مورد بهتر عمل می کند. اما حرکت نرم ولوو توانسته این عیب را خنثی کند. ورود ولوو B9 رقیبی برای اسکانیا مارال ایجاد کرد. زیرا ظرفیت آن مانند محصولات مارال برای 25 و 44 نفر ساخته شده بود. ارتفاع 12 متری، صندلی های راحت، ایمنی، سیستم گرمایش و سرمایش قوی و در نهایت شیشه های مستحکم از جمله ویژگی هایی بود که آرامش را برای مسافران ایجاد می کرد.

نقاط ضعف و قوت

  • نقاط قوت

برخی از مزایای ولوو باعث جذب رانندگان به سمت آنها می شود و یکی از این مزیت ها سیستم تهویه مطبوع اتوبوس به نام SPHEROS است. در نسخه جدید ولوو، تهویه مطبوع در قسمت راننده و قسمت کابین توسط یک کنترل پنل پیشرفته که روی داشبورد قرار می گیرد، انجام می شود. بخاری خودرو نیز در کابین استراحت راننده قرار دارد که مزیت مهمی است. رنگ نسخه های جدید ولوو در تمام قسمت های اتوبوس یکسان است و نسبت به مدل های قبلی که قطعاتی مانند گلگیر و سپر رنگ های متفاوتی داشتند، شکل ساده تری دارد.

گیربکس ولوو B9 اتوماتیک و مجهز است و همانطور که قبلا گفتیم به گیربکس l_Shift متصل می شود. در این پنل 12 دنده جلو تعبیه شده و کلاچ آن حذف شده است تا راحتی سرنشینان و راننده و مصرف سوخت در حالت بهینه باشد.

  • نقاط ضعف

قفل ریتا در اتوبوس ها مستقیماً به کروز متصل است و در ولوو ضعیف عمل می کند. این باعث تغییر در سرعت و ناپایداری در شیب ها می شود. شتاب موتور ولوو کمتر از اسکانیا است که آن را کندتر می کند. اما در فصل گرما مشکلی ندارد و در جاده های گرم مانند مسیر اهواز با موفقیت کار می کند.

۰ ۰

یافتن یک آموزشگاه رانندگی خوب در تهران اهمیت زیادی دارد زیرا این انتخاب نه تنها برای یادگیری مهارت‌های رانندگی صحیح و ایمن بلکه برای تأثیرگذاری بر تجربه و امنیت شخصیتان در محیط رانندگی تأثیر دارد. یک آموزشگاه رانندگی خوب در تهران با داشتن مربیان مجرب، برنامه‌های آموزشی مناسب و خودروهای آموزشی مناسب، به دانش‌آموزان کمک می‌کند که به طور صحیح مهارت‌های اصولی رانندگی را یاد بگیرند.

 این آموزشگاه‌ها به افراد این امکان را می‌دهند تا اصول ایمنی و قوانین رانندگی را درک کرده و برای رانندگی در شرایط مختلف، از جمله ترافیک شهری یا بزرگراه‌ها، آماده شوند. همچنین، یک آموزشگاه خوب به شما اعتماد به نفس و مهارت‌های لازم را می‌دهد تا در زمینه رانندگی، به طور مسئولانه و ایمن عمل کنید که این موضوع در کاهش حوادث و ایجاد امنیت برای خود و دیگران در جاده بسیار مؤثر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.